» » Sterkere med Bear Crawl

Sterkere med Bear Crawl

posted in: Trening | 0

Få sterkere kjernemuskulatur med BEAR CRAWL øvelser.

En sterk kjernemuskulatur er viktig for å ha en funksjonell kropp i en aktiv hverdag. Kjernemuskulaturen koordinerer andre muskler i kroppen og stabiliserer ryggen slik at vi beveger oss som en enhet. Vi vil med dette foreslå en effektiv øvelse man kan gjøre hjemme uten utstyr. BEAR CRAWL er i følge helsemagasinet «Mens health» en øvelse alle burde ha med i sin treningshverdag. Denne øvelsen kan styrke kjernen som få andre lignende øvelser gjør.

Utgangsposisjon:

Hender under skuldrene.

Løft knærne over bakken, hold hoftene i skulderhøyde (rett rygg parallell gulvet) og stabiliser deg på tær.

Flytt høyere hånd og venstre fot frem uten å sette kne i bakken, flytt tilbake.

Gjenta med venstre hånd og høyre fot.

Det er viktig at du holder ryggen rett hele tiden.

Unngå rotasjoner i hoftene og ryggen.

Du kan øke belastningen hvis du flytter hånden lengre frem.

Det aller vanskeligste er å kombinere denne crawl-øvelsen med en pushup. Da må du løfte tær og dra kne til albue.

 

Bear crawl

 

 

 

Leave a Reply