» » Foam roller trening

Foam roller trening

posted in: Trening | 1
Øk kroppens naturlige detox-prosesser med foam roller.

Foam roller er en form for lav-intensitetstrening; Trening som er fettforbrennende og givende for hele lymfesystemet.  Treningen kan vare i 20-30 minutter.

Er du en av dem som ønsker å gå ned i vekt eller bare føle deg friskere og mer opplagt? Da er det viktig å integrere nye rutiner i ditt daglige liv. Du får enda bedre resultat hvis du i tillegg liker din nye livsstil.

Strenge dietter eller faste for en lengre periode er vanskelig å gjennomføre for de fleste av oss.  Resultatet blir ofte at vi mister noe vekt, men får den raskt tilbake igjen. På samme måte kan vi begynne med intensiv trening for en stund, men reduserer den etterhvert.

Det finnes flere typer treningsformer med lavere stressnivå, men som likevel har bevegelser som virker effektivt.

Trening med foam roller er en av disse formene. Den byr på bevegelser som øker forbrenningen, styrker kjernemuskulatur og hjelper kroppen til å skylle ut giftstoffer.

Foam roller er et treningsverktøy som er egnet til langt mer enn å bare massere ømme muskler. Faktisk flere av bevegelsene du utfører med foam roller kan sammenlignes med  Pilates Reformer.

Du tøyer ut muskellfascien (et tynt lag av bindevev som ligger under huden), så vel som muskler og organer. Den ”ruller bort” overflødig kroppsmasse og spenninger i kroppen. Øker blodsirkulasjonen og hjelper huden til å se friskere ut. Rolling stimulerer lymfesystemet, som også bidrar til å skylle toksiner, bli kvitt oppblåsthet og redusere cellulitt.

Det finnes uike typer triggerpunktsruller  Erfarne pilates-instruktører anbefaler som de med mellomstyrke, som passer nesten alle og ikke gir en så smertefull opplevelse.

Forskere mener at rolling kan utløse smertestillende hormon oxytocin  og aktiverer parasympatiske nervesystemet.

 

Øvelser:

 

SNOW ANGELS

Utvider lungene og mellomgulvet, slik at du kan ta opp mer oksygen

Gjenta bevegelsen 10-15 ganger.

 

INVERTED LEG SERIES

Bevegelser aktiverer nyrene, som  jobber aktivt for å tømme overflødig væske og giftstoffer.

Gjenta serien 10 ganger.

 

CHEST EXPANSION

Bevegelsen hjelper kroppen til å åpne bryst-, nakke- og lungeområdet. Det hjelper også med å regulere metabolismen ved å aktivere skjoldbruskkjertelen.

Gjenta flytte 20 ganger (vekslende krysset ben).

 

ROLLING SHELL

Denne øvelsen stimulerer leveren, nyrene og forbedrer fordøyelsen.

Gjenta flytte 10 ganger.

One Response

  1. […] LES OGSÅ: Foam roller trening […]

Leave a Reply