» » Oppskriften på en treningscamp

Oppskriften på en treningscamp

posted in: Arca, Trening | 0

Det er snart en uke siden Arca`s treningscamp i Albir ble avsluttet. For en uforglemmelig opplevelse!

Vi var 37 damer som reiste til Albir for å delta på Arca’s treningscamp. Vi reiste fra alle kanter i Norge og noen av oss kom også fra utlandet.
Hvorfor Arca camp er ulik de andre campene? Svaret er enkelt: Passion. Vi lever livet, kjører treningsøkter med fokus på ny inspirasjon og kaster oss i utfordringer vi aldri ellers ville ha gjort. Vi gjør personlige prestasjoner hver dag, uansett om vi løper, bestiger høyder på utfluktene eller lærer koreografi i afro, jazz eller hip hop.

Dag 1

Dag 1 startet med pilates på takterrassen med Malene og løpeteknikk med Hilde. Det er mye å hente på å få enkle tips til hva du burde tenke på når du er ute og løper. Armsving, løpesteg og hofteplassering kan være alfa omega for din løpsopplevelse.

På kvelden holdt Lisa Cooper foredrag om truende holdninger og fordommer mot kvinner og minoriteter. Tema er viktig og aktuelt og reflekterer over det amerikanske presidentvalget.

Dag 2

Vi startet dagen som vanlig med to økter før frokost og deretter bar det av gårde på en formiddagsutflukt. Turen gikk fra stranden i Benidorm til koselige havnebyen Villa Joyosa. Smale stier med bratte kanter på begge sider tok pusten fra mange av oss. Desto mer attraktiv var tanken om å bade ved turens ende og spise på den koselige restauranten der vertinnen var norsk.

Dagen ble toppet med middag i Altea. En utrolig vakker by med små, koselige gater med lokale butikker og restauranter.

Dag 3

På dag 3, gjennom fysisk og mental trening (mindfulness) spisset vi vårt fokus for å gjennomføre årets Mesternes Mester. 5 lag konkurrerte med mål om å vinne premien og tittel Camp Arca Mesternes Mester 2017. Vi gratulerer laget som viste seg være det mest fullendte i dagens utfordringer: Sylvi, Lise, Josefine, Linn og Franciska.

Vinneren av dansekonkurranse i Mesternes Mester: Karianne, Monica, Lilly, Line.

Dag 4

Ny utflukt sto for tur etter frokostøktene var gjennomført, denne gangen var målet å bestige Sierra Helada. En magisk og utfordrende tur over 7 topper, fra Albir til Benidorm.

Dagen ble avsluttet med pool party hjemme hos gjestfrie MYA. Vår fantastiske samarbeidspartner i Albir. Her ble vi oppvartet med grillmat, god drikke og livemusikk.

Til slutt var det utdeling av vinnerpremien Arca Camp Mesternes Mester 2017.

Arca Camp Mesternes Mester 2107: Sylvi, Lise, Josefine, Linn og Franciska.

Dag 5

Dette var den absolutt beste treningsdagen. Vi var fulle av energi og trøkk! Full rulle på samtlige treningsøkter skapte en utrolig stemning fra morgen til kveld. Vi var innom alt fra yoga til dans til bungee til løping- noe for enhver! Eller denne gang: alt for alle😅

Dag 6

Siste dagen sto for tur og vi hadde brukt uka på å sanke resultater, mestring og minner. Uansett om kroppene våre var såre fra hard trening og sol hadde vi med vår entusiasme og nye treningsmotivasjon mer inne til å kjøre til siste time var gjennomført.

Avslutningsmiddagen på Brew Rock ble en suksess med middag, livemusikk, skravling og dans. Takk for turen alle samen! Vi sees neste år😃