» » 10 sommeraktiviteter for barn

10 sommeraktiviteter for barn

posted in: Arca, Klinikk, Trening | 0

 

10 tips som vil holde deres barn aktive hver dag:

 

  1. Fotball: Fotball er en høy-intensitets aktivitet.  Barn lærer smidighet, styrke og teamsamarbeid. Forebygg skader ved å ha fokus på sklisikre sko og såler.

 

  1. Kampsport: Velg blant mange former. Kampsport gir styrke, koordinasjon og mental disiplin. Profesjonell undervisning og utstyr vil sørge for at barn ikke får skader.

 

  1. Sykling: Sykling er moro for hele familien. Sørg for at barn forstår sykkelregler. Lær dem viktigheten av å bruke hjelm.

 

  1. Svømming: Svømming er en treningsform som inkluderer hele kroppen.

 

  1. Basketball: Basketball er et ideelt valg for å utvikle samspill mellom hånd og øye. Barn vil utvikle koordinasjon og lære hvordan å jobbe i et team.

 

 6. Hinderløp: Bruk alle gjenstander som er tilgjengelige i parken, slike som lekestativer, gressplen, store stein, osv. Kombiner hinderløp med tau, medbrakte ball, flagg. Barn bruker sin kreativitet når de løser oppgaver og      lærer å leke i naturen samtidig som å ta vare på den.

 

  1. Dansing: Dans stimulerer barnas kreativitet og frigjør deres bevegelser. Gi prioritet til interaktiv dans fremfor programmerte dansegames. Innovative games kan inspirere barn til å lære nye dansetrinn i stedet for å skape rammer for fysisk aktivitet.

 

  1. Skate- og padlebrett: Husk hjelp og beskyttelsesutstyr. Denne investeringen vil tillate barn å utforske mer av balanse og smidighet.

 

  1. Hoppetau: Det å hoppe tau ikke behøver å vare aleneaktivitet. Man kan lage regler og spill med mange deltagere. Fordeler med å hoppe tau er en bedre holdning, koordinasjon og kjernestyrke.

 

  1. Rulleskøyter: Rulleskøyting kan være både morsom og skadefri, så lenge barnet ditt er beskyttet med hjelm, albu-og knebeskyttere.

 

LES OGSÅ: Betennelse i hælen – forebygging og behandling

Leave a Reply