» » Sitter du på jobb? 3 enkle råd

Sitter du på jobb? 3 enkle råd

posted in: Arca, BHT, Klinikk, Trening | 0

Mange har en arbeidshverdag hvor mesteparten av arbeidstiden blir tilbrakt ved en kontorpult og foran en skjerm. De fleste blir sittende gjennom hele arbeidsdagen og det kan føre til skuldre, rygg og nakkeplager. Forebygging er viktig og løsningen er kanskje enklere enn du tror. Vi skal gi deg 3 enkle tips:

 

Ta gjerne kontakt med oss her for å få mer informasjon om hva dere kan gjøre på arbeidsplassen. 

 

Sittestilling

Det gjelder å variere arbeidsstillingen sin, den beste sittestillingen er alltid den neste. For variasjon er bra for kroppen.

Arbeide stående

Mange har fått hev-senk pulter i dagens kontorlandskap, og man bør stå minst 10 minutter av gangen.

Aktive pauser

Noen har jobber hvor de lettere kan bevege på seg enn andre. Uansett så bør man aktivisere musklene i skuldre, rygg, nakke og armer. Da gjelder det gjerne å strekke på seg, stramme og slappe av i musklene.

 

Les også om opptrenings av rygg og skuldre:

Intervju med Arca`s instruktør Sunniva Huglen

 

Leave a Reply